ОСББ у новобудовах: як ефективно використовувати ресурс об’єднання

1 жовтня 2022, 13:10
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Інвесторам, які придбали квартиру в новобудові, буває складно самоорганізуватися для обрання форми управління багатоквартирним будинком. Ініціювати цей процес може сам девелопер, який володіє контактами кожного власника.

Приміром, Корпорація Нерухомості РІЕЛ допомагає новим власникам житла створити ОСББ. Опираючися на багаторічний досвід девелопера, редакція 24 каналу зібрала головні рекомендації, які ви можете використати для організації ефективного управління будинком.

Актуально Які підземні паркінги можуть стати бомбосховищами: пояснення девелопера

Для чого та як створюють ОСББ

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) створюють, щоб самостійно управляти спільною власністю, організовано вивозити сміття, платити за спожиті енергоресурси, стежити за станом мереж тощо.


ЖК "Вілла Погулянка" від Корпорації Нерухомості РІЕЛ / Фото РІЕЛ 

Класична процедура створення ОСББ передбачає ряд кроків. Зокрема:

  • Формування "ініціативної групи" – від трьох співвласників, для проведення підготовчої роботи.
  • Складання переліку власників – збір ініціативною групою інформації про всіх співвласників багатоквартирного будинку із зазначенням розміру площі житлових чи нежитлових приміщень.
  • Підготовка Статуту ОСББ – типового документа з можливістю внесення пропозицій від співвласників. 
  • Проведення установчих зборів – прийняття рішення про створення ОСББ, обрання голови, членів правління та ревізійної комісії, розв'язання організаційних питань.
Зверніть увагу. Проведенню установчих зборів передує розсилання запрошення всім співвласникам рекомендованим листом або ж передача особисто, під розписку, за 14 днів до проведення зборів.
  • Письмове опитування – якщо під час проведення зборів не отримано встановленої кількості голосів, впродовж 15 днів дозволяється провести додаткове опитування співвласників, які не були присутні на зборах.
  • Державна реєстрація ОСББ – об’єднання співвласників багатоквартирних будинків можна вважати створеним після його державної реєстрації в ЦНАП міста.

Далі треба виготовити печатку, внести ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій та установ Державною фіскальною службою та відкрити рахунок у банку.

Останній крок – до міської ради треба подати копію Статуту ОСББ, інформацію щодо технічних характеристик і юридичного статусу прибудинкової території будинку та Виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію ОСББ.


ЖК Nordica Residence від Корпорації Нерухомості РІЕЛ / Фото РІЕЛ 

Досвід Корпорації Нерухомості РІЕЛ

Основна перешкода на шляху створення ОСББ у новобудові – інвесторам складно самоорганізуватися. А девелопер, який має контакти всіх власників, розуміє схему та знає послідовність дій, може сприяти цьому процесу.

Щоб мати можливість вирішувати оперативні завдання, щоб ввести в експлуатацію ліфти, організувати вивезення сміття, забезпечити життєдіяльність будинку тощо, як первинний власник будівлі, ми ініціюємо процес створення ОСББ,
– діляться досвідом в КН РІЕЛ.

Проте варто зазначити, що участь девелопера у процесі створення ОСББ лише організаційна та фінансова. Голову, членів правління, ревізійну комісію, тариф на обслуговування будинку визначають співвласники під час роботи ініціативної групи з юристом компанії.

Важливо. Отримуючи право власності на своє приміщення, власник уже автоматично стає членом будинкового ОСББ. 


ЖК "Америка" від Корпорації Нерухомості РІЕЛ / Фото РІЕЛ 

Що робити після створення ОСББ: 3 кроки

Вибір платформ для комунікацій

Насамперед важливо обрати платформу для комунікації між співвласниками, а також окрему для ведення обліку та управління справами ОСББ.

Укласти договори з постачальниками послуг

Є два варіанти відносин із постачальниками послуг:

  • через ОСББ – передбачає спільну відповідальність усіх за несвоєчасні оплати окремих співвласників;
  • індивідуальне укладення прямих договорів із постачальниками й оплата виключно за використану послугу. Тут відповідальність за несвоєчасні розрахунки – в межах власних договорів.

Сформувати кошторис ОСББ і затвердити внески

Порядок прийняття кошторису визначається Статутом ОСББ та затверджується на загальних зборах.

Важливо: для контролю за фінансово-господарською діяльністю правління на загальних зборах з-поміж співвласників обирається ревізійна комісія або ухвалюється рішення про залучення аудитора.

Як сформувати ефективну систему для управління багатоквартирним будинком

Будинок – це велика і комплексна система, одна людина не може бути експертом в усьому. Тому неодмінно врахуйте:

  • Кількість членів правління повинна становити не менше як 5 осіб, ще краще – 7, 9 або 11. Бажано саме непарне число, щоб ухвалювати рішення більшістю голосів.
  • До складу правління варто обирати співвласників із кожного під’їзду, кожної секції будинку тощо. Це дасть можливість враховувати побажання всіх мешканців під час прийняття рішення.
  • Бажано залучати спеціалістів із різних сфер: юристів, економістів, менеджерів, фахівців, які знаються на технічних питаннях.

ЖК "Львівська Площа" від Корпорації Нерухомості РІЕЛ / Фото РІЕЛ 

Будинки зі створеним ОСББ привабливіші для покупців

ОСББ – це своєрідний інструмент для забезпечення комфорту та зручності проживання у будинку, своєчасного реагування на такі кризові ситуації, як аварійні випадки, ремонти тощо, а також це значна економія коштів на утримання будинку, порівняно з традиційним ЖЕКом.

За наявності ОСББ мешканці бачать, як і куди використовуються кошти. І найголовніше – почуваються господарями у багатоквартирному будинку. 

Як показує досвід Корпорації Нерухомості РІЕЛ, будинки в яких створили ОСББ та організували належне утримання, привабливіші для покупців. Якщо і ви хочете оцінити переваги такого рішення – зв'яжіться із девелопером, оберіть квартиру своєї мрії та доєднуйтеся до спільноти співвласників, які самі контролюють процес управління будинком.