Право власності на квартиру в новобудові: 3 кроки, які повинен здійснити девелопер

12 грудня 2022, 14:52
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Початок процесу реєстрації прав власності неможливий без трьох складових. Йдеться про завершення будівельно-монтажних робіт, отримання сертифіката готовності об’єкта до експлуатації від ДІАМ та одержання поштової адреси житлового комплексу.

У Корпорації Нерухомості РІЕЛ розповіли, що передбачає кожен із цих етапів. Зібрали для вас найголовніше. 

Читайте також Концепція забудови "місто в місті": що це та в чому її переваги

Крок 1. Завершення БМР

Проведення будівельно-монтажних робіт – це комплекс дій, що виконуються під час спорудження нових об’єктів, реконструкції чи капітального ремонту будівель, що були введені в експлуатацію раніше.

До переліку входять:

  • Земельні роботи: викопування глибоких траншей, котлованів під фундамент, встановлення спеціальних сталевих опор, прокладення підземних інженерно-технічних комунікацій.
  • Бурові роботи – занурення паль (шпунтів).
  • Кам’яні роботи – сукупність завдань зі зведення опорних стін, стовпів, кутових простінків, опор, склепінь, великих стінових блоків тощо.
  • Бетонні-залізобетонні роботи.
  • Монтажні роботи.
  • Покрівельні роботи.
  • Оздоблювально-декоративні й ізоляційні роботи.
  • Монтаж мереж і комунікацій.
  • Благоустрій території.


Проведення будівельно-монтажних робіт / Фото РІЕЛ

Фактично, завершення цього етапу означає, що забудовник повинен здати об’єкт будівництва в експлуатацію та отримати акт готовності об’єкта. 

Крок 2. Отримання сертифіката готовності від ДІАМ

Введення об’єкта в експлуатацію – підсумковий крок будь-яких будівельних робіт. Отримання сертифіката готовності об’єкта до експлуатації є підтвердженням того, що об’єкт можна використовувати за призначенням. Важливо і те, що без сертифіката неможливо оформити право власності на нерухомість чи під'єднати комунікації.


ЖК "Америка" від КН РІЕЛ / Фото РІЕЛ

Отриманню сертифіката передує акт готовності об’єкта до експлуатації. Він видається після повного завершення будівельних робіт і проведення технічної інвентаризації зі складанням техпаспорта.

Саме акт готовності об’єкта до експлуатації разом із заявою та оплатою послуги подається до відповідного органу – Державної інспекції архітектури та містобудування, що ухвалює рішення про видачу сертифіката готовності об’єкта до експлуатації.

Отримавши документи, ДІАМ перевіряє відповідність проєктної документації вимогам будівельних норм, стандартів, проводить огляд об’єкта з фото- та відеофіксацією. За потреби може навіть звернутися до інших держорганів для отримання певних висновків із приводу об’єкта. Після проходження перевірки на відповідність об’єкта комісія з введення об’єкта в експлуатацію ухвалює рішення – видавати сертифікат чи ні.

Зверніть увагу. Перевірити реєстрацію сертифіката можна за допомогою порталу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.


Який вигляд має сертифікат готовності об'єкта / Фото РІЕЛ

У разі ухвалення рішення про відмову у видачі сертифіката, ДІАМ надсилає замовнику рішення з обґрунтуванням причин. Серед них:

  • Неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката.
  • Виявлення неправдивих відомостей у поданих документах.
  • Невідповідність об’єкта проєктній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм і правил, зокрема щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
  • Невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.

Після усунення недоліків, що стали підставою для рішення про відмову у видачі сертифіката, замовник може повторно звернутися до ДІАМ для видачі сертифіката.

Варто знати Пільгова іпотека "єОселя": як отримати кредит на готову квартиру та житло, що будується

Крок 3. Отримання поштової адреси 

Після отримання сертифіката про введення в експлуатацію забудовник звертається до районної адміністрації по присвоєння будинку поштової адреси. Після цього номер об’єкта вноситься до реєстру адрес містобудівного кадастру.


ЖК Riel City від КН РІЕЛ / Фото РІЕЛ

Коли будинок має адресу, забудовник подає пакети документів на реєстрацію прав власності. В залежності від схеми продажів це може бути перереєстрація як на первинного власника (девелопера), так і на інвестора (покупця). Згідно із процедурою, дані вносять до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

У КН РІЕЛ процедура реєстрації відрізняється відповідно до укладеного договору. Приміром, договір купівлі-продажу Форвардного контракту надає право отримати квартиру у власність після введення об'єкта будівництва в експлуатацію. В такому разі інвестор (покупець) самостійно здійснює реєстрацію прав власності ​після підписання Акту приймання-передачі майнових прав відповідно до вимог законодавства або за домовленістю з девелопером.

Договір про участь у Фонді фінансування будівництва передбачає, що реєстрація права власності на об'єкт здійснюється безпосередньо забудовником. 

Попередній договір купівлі-продажу не передбачає набуття покупцем прав власності аж до підписання основного договору купівлі-продажу. Останній дає покупцю право власності на нерухоме майно з моменту нотаріального посвідчення договору. Однак, якщо квартира купується у кредит, державна реєстрація права власності буде здійснюватися лише після проведення повного розрахунку за нерухоме майно.

Вивчаєте тонкощі ринку нерухомості України? Розібратися із нюансами допоможуть експерти із Корпорації Нерухомості РІЕЛ. Залиште своє запитання і девелопер дасть відповідь на нього зворотнім повідомленням!